Inhoud cursus
In drie dagdelen krijgt de deelnemer een beter inzicht om zichzelf te verkopen. De lesstof wordt klassikaal aangeboden. De cursus opzet is interactief. Dat betekent dat naast de trainer ook de cursisten elkaar feedback geven op de uitwerking van de verschillende onderdelen van het verkoopproces, met elkaar in discussie gaan en ervaringen uitwisselen.
De focus van de cursus ligt op:
- Het verwoorden van verkoop strategie voor de (door) starter. Theoretische benadering van het verkoopproces Het ontwikkelen van een “‘Pitch”gesprek
- Oefenen in het voeren van zinvol verkoopgesprek ( met behulp van een externe model klant)
Lesstof
Dag 1:
Hoe is je startpositie? En wat is je strategie om het verkoopproces te verbeteren. Pitch oefening
Wat zijn de belemmeringen.
Dag 2:
Theorie van de verkoop en prijsonderhandeling.
Dag 3:
Oefenen in het voeren van een verkoopgesprek.
Doelgroep
Iedereen die overweegt het eigen product of dienst te verkopen.
Niveau
MBO
Cursusduur
Drie dagdelen in drie weken.
Doelstelling
De cursist heeft aan het eind van de cursus voldoende inzicht om een verkoopgesprek te kunnen voeren.
De cursist is in staat het zijn/haar eigen product /dienst zodanig aan de man te kunnen brengen dat de potentiële koper de verkoper serieus neemt. De deelnemer krijgt inzicht in het verkoopproces en het eigen handelen daarin.
Deelnemer
Aspirant-ondernemers.
Studiebelasting
Drie dagdelen cursus en ongeveer drie dagdelen huiswerk.
Aanvangsniveau
MBO
Aan te schaffen studiemateriaal
Geen.
Praktische informatie
Duur: drie dagdelen
Locatie: STOA
Max aantal deelnemers: 8
Docent: Dave Langenberg
Investering: € 300,- (excl. 21% btw)
Startdatum | Aanmelden |
---|---|
04 februari 2025 13:30 - 16:30 |
Cursus Verkoop en Acquisitie (klassikaal) - 3 dagdelen
Lokatie - STOA, Amsterdam |