Course also available in English
Inhoud cursus
In vier dagdelen leert de cursist over de mogelijkheden van Online Marketing.
Middels de lesstof en {klassikale) gesprekken bepaalt de cursist welke online kanalen geschikt zijn voor de promotie van zijn/haar activiteiten, diensten of producten.
De focus van de cursus ligt op verscherping van doelgroep en doelstellingen om een relevante, oplossingsgerichte boodschap voor (potentiele) klanten te kunnen opstellen.
Lesstof
Dag 1:
Wat is Online Marketing
Doelgroep en doelstelling bepalen: wie spreek je aan en wat is je doel
Doelgroep verscherpen: klantpersona maken, inzicht verborgen behoeften (potentiële) klant
Doelstelling: wat wil je online bereiken met de website of met Social Media profielen
Doelstelling verscherpen per online kanaal
Boodschap: hoe communiceer je online duidelijk en consistent met je (potentiële) klant
Dag 2:
Online kanalen: welke zijn geschikt voor de cursist, waar zit de doelgroep en wat is het doel voor een specifiek kanaal
Focus op website, e-mail, bloggen/vloggen en adverteren
Dag 3:
Social Media kanalen: welke zijn geschikt voor de cursist, waar zit de doelgroep en wat is het doel voor een specifiek kanaal
Focus op Facebook, LinkedIn, Instagram, Pinterest, YouTube
Ideeën voor Social Media onderwerpen
Dag 4:
Wat is een goede website vanuit Online Marketing oogpunt: conversie
Voorbeelden van bestaande websites: cursisten evalueren websites vanuit oogpunt (potentiële) klant
Evaluatie website cursist: is de website representatief voor de doelgroet en is de doelstelling duidelijk.
Opstellen van Online Marketing stappenplan
Doelgroep
Iedereen die zijn/haar onderneming of activiteiten online wil promoten en meer inzicht nodig heeft hoe dit op een efficiënte en effectieve wijze te doen.
Niveau
Basis kennis van het Nederlands, basis kennis computer/internet gebruik.
Lengte
Vier dagdelen in vier weken
Doelstelling
Het doel van de cursus is inzicht bieden in de vele online mogelijkheden. Na de cursus heeft de cursist een scherper beeld van zijn/haar doelgroep en de eigen online doelstellingen.
Dit inzicht levert tevens een meer relevante boodschap voor de doelgroep.
Deelnemer
Potentiele (starter) en gevestigde ondernemers
Studie belasting
Vier dagdelen cursus en minstens drie dagdelen huiswerk aan de hand van de presentaties
Aanvangsniveau
Basis onderwijs
Aan te schaffen studie materiaal
Om de cursus te kunnen volgen is beschikking over een laptop/pc met internettoegang niet noodzakelijk, maar wel wenselijk.
De cursist ontvangt na elke cursusdag een presentatie met de behandelde lesstof.
Praktische informatie
Duur: vier dagdelen
Locatie: STOA of online
Max aantal deelnemers: 8
Docent: Nik Boersma
Investering: € 400,- (excl. 21% btw)
Startdatum | Aanmelden |
---|---|
05 oktober 2023 13:30 - 16:30 |
Online Marketing (online) - 4 dagdelen
Lokatie - Online cursus, Zoom |